Overview GIScience Colloquium Heidelberg SoSe 2018

wie in jedem Semester findet auch im Sommersemester 2018 das Geoinformatik-Kolloquium am Geographischen Institut statt.

Hierzu möchten wir Sie herzlich einladen! Internationale Gäste berichten aus ihren interessanten Forschungsprojekten. Nutzen Sie die Gelegenheit, sich über die neuesten Entwicklungen in der Geoinformatik und in angrenzenden Forschungsfeldern zu informieren und mit Forschern aus aller Welt zu diskutieren!

Das Geoinformatik-Kolloquium findet zu ausgewählten Terminen in der Regel montags um 14:15 h in INF 348, Raum 015 statt. Alle Vorträge sind in englischer Sprache.

Bisher feststehende Termine im Sommersemester 2018:

Mon. 23.04.2018 Mathias Gröbe / Technical University of Dresden, Department of Geosciences, Institute of Cartography:
Micro Diagrams: A Multi-Scale Approach for Geovisual Analysis of Categorised Point Datasets

Mon. 30.04.2018 Evelyn Schmitz /  FARO Europe:
Voxel-based change analysis of hypertemporal terrestrial laser scanning point clouds of the research campus ARENA2036 including factory interior for the development of a digital twin

Mon. 07.05.2018 Prof. Dr. Begum Demir / Electrical Engineering and Computer Science, Technical University of Berlin:
Recent Advances in Remote Sensing Image Search and Retrieval from Large Archives

Mon. 28.05.2018, Dr. Jack William / Department of Geography, Durham University UK:
Near-continuous monitoring of rockfalls and insights into post-seismic landslide patterns

Mon. 11.06.2018 Prof. Bisheng Yang / LIESMARS at Wuhan University:
A low-cost mini UAV Laser Scanning System – Kylin Cloud: Design and Performance

Mon. 18.06.2018 Lukas Winiwarter / TU Wien, Department of Geodesy and Geoinformation:
Classification of 3D Point Clouds using Deep Neural Networks

Mon. 09.07.2018 Prof. Jiangya Gong / LIESMARS at Wuhan University:
Big spatiotemporal data analysis based on social sensing

Weitere Informationen finden Sie hier: http://www.geog.uni-heidelberg.de/gis/talks18.html Wir freuen uns auf Ihr Kommen!

Posted

,